들꽃 Exit 버스  문제: 들꽃 청소년 센터는 이제석 광고연구소에게 청소년들의 감성을 자극하는 이동식 상담버스의 디자인을 의뢰한다.*들꽃 청소년센터의 이동식상담버스: 이 버스에서는 거리를 방황 하는 청소년들에게 아늑한 보금자리를 제공하고 먹거리와 마실거리 그리고 진심 어린 상담을 통해 그들의 사회 정착을 돕는다. 다른 상담센터와는 달리 먼저 청소년들을 먼저 찾아간다는 점에서 흥미롭다. 해결: 학교 가정 사회로부터 관심 받지 못한 청소년들의 어디론가 도피하고 탈출하고 싶은 마음을 디자인으로 표현했다. 그들의 탈출구가 자살이나 탈선이 아닌 상담 버스이기를 희망하며 상담소가 그 탈출구 역할을 하기를 희망하였다. ( *참고: 대한민국 대표 브랜드, 현대자동차에서 버스를 협찬하였다. )

Exit BusProblem: 'Wildflower Teenager Center' requested design of moving counseling center (counseling bus) that can resort to teenager’s feelings.*Wildflower Teenager Counseling Bus: This bus provides shelters and food for teenagers on the street while promoting settlements within society through careful counseling. It is interesting that they travel to approach teenagers first before they come, unlike other counseling center. 
Solution: The unwanted teenagers’ desire to escape from school, home, and society were portrayed in design.We were hoping that committing suicide or adapting negative behaviors would not be the choice as escaping of their problems. ( *Hyundai Motor, one of the major brands in Korea




4.jpg

5.jpg

1.jpg





2.jpg



3.jpg   6.jpg

7.jpg       8.jpg


9.jpg


10.jpg


 
 

관리자 로그인