CASE1.아름다운 가게의 공정무역 식품: 정직한 초코렛 편
 문제: 한국의 대표 사회적 기업 아름다운 가게는 공정무역을 통한 초코렛 수입과 국내 판매를 앞두고 이제석 광고연구소 측에게 일반적인 대기업 브랜드들의 초코렛들과는 차별화되는 공정무역만의 특성을 잘 나타낼 수 있는 초코렛 브랜드 설계를 의례한다.
*공정무역이란 복잡한 유통과정을 줄임으로 인해 1차 생산자에게는 정당ㅎ안 댓가를 지불하게 하고 올바란 생산 교육을 통해 정직한 식품 문화를 확립하는 사업이다.
해결: 이제석 광고연구소 측은 복잡한 공정 무역의 개념을 쉽게 말해 '정직한 식품'이라 개념화하고, 공정무역 초코렛을 '정직한 초코렛'으로 이름 짓는다. 그리고 이 브랜드의 <정직성>을 표현하기 위해 상품의 이름도, 디자인도, 광고 캠페인도 모두 매우 정직한 방식으로 브랜드 정체성을 구축한다.
결과: 독특한 광고 컨셉으로 언론의 주목을 받아 수억원의 공짜ㅎ과를 창출하였으며 그결과 출시 5주만에 전국 모든 물량이 바닥나 버렸다.


CASE1.Fair trade chocolate by Beautiful Store Korea: Honest Chocolate
Problem: One of the most well known Lorean humanitarian companies, Beautiful Store, asked Jeski SDocial Cmapaign to create a genuine and distinguishable brand for its chocolates, emphasizing to create a genuine and distinguishable brand for its chocolates, emphasiaing that its chocolates were strictly fair trade products.
*Fair trade reduces the ccomplex distribution process by eliminating the unnecessary  middlemen. It offers the pfimary producer a fair share of the benefits of trade. Fair trade allows farmers the opportunity to improve their lives, working conditions and eventually develop business skills necessary to establish an honest food production business.
Solution: We narrowed down the core concept of fair trade intwo words, Honest Product, Using our definition, we introduced the brand name as 'Honest Chocolate'. Everything from the brand name and design  to advertising campaign was designed to represent tne honesty in the fair trade chocolate producion process.





1.jpg



2.jpg

3.jpg

맛도 모양도 거래도 정직한 공정무역 초코렛.


4.jpg

5.jpg



6.jpg  7.jpg         8.jpg



11.jpg




16.jpg    12.jpg


18.jpg   17.jpg





19.jpg

20.jpg   21.jpg




15.jpg









9.jpg       10.jpg


25.jpg

    27.jpg     29.jpg



23.jpg       26.jpg




 
13.jpg



14.jpg    22.jpg


blog.naver.comakeno1113Redirect=Log&logNo=70079540560.jpg

news.khan.co.krkh_newskhan_art_view.htmlartid=201002041109261&code=960801.jpg

비스트 윤두준 .png







1
정직한 이름과 상표 = 초 코 렛, Honest Name and Logo = Chocolate.
2
정직한 포장 디자인 = 특별한 장식이나 무늬가 없다.
5
Brush your teeth after you eat, or you’ll get cavities.
Don’t eat too much before bed.
You’ll get cavities.
6
Honest ad campaign (print ad/poster):
Not the best looks, but tastes good.
7
Sorry.
Price went up as we put more.
Honest campaign presented by honest chocolate
8
Don’t forget your dad when you get it for your boyfriend. He’ll be mad.
Honest campaign presented by honest chocolate.

9
I must have it this Valentine
Honest campaign presented by honest chocolate.

10
Buy one for your dad, not just your boyfriend. Daddy’s gonna sulk.

11
정직한 광고 캠페인-포스터
17
초콜렛 많이 먹으면 이빨 썩는다. 편
Too much gives you cavaties.
초콜렛 많이 먹으면 살찐다. 편
Too much makes you fat.

23
You’ll get fat if you eat too much. Eat and exercise.
Honest campaign presented by honest chocolate













 
.
 
 

관리자 로그인